![]() |
|
|||||||
| Registrera | FAQ | Länkarkiv | Forumregler | Medlemslista | Kalender | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
#41 | |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Samt arkebuserad 1945. Lars
|
|
|
|
#42 |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Oct 2009
|
Hallå snubbar,
Världsmästare i mord? Tycker det är stor skillnad mellan att mörda i krig och i fred, därmed inget försvar för mina stackars figurer för även Hitler var duktig på att rensa i egna leden. Vem minns inte fallet Eichman, jag skrev studentuppsats i ämnet. Men, hur många stackare har US lyckats ta kål på under de senaste 70 åren? Ja, det är alltid segraren som skriver historia. Hälsade på Jan Myrdal för några år sedan. Han har/hade ett helt hus fyllt med uppslagsböcker från olika nationer för sanningen i beskrivningen ligger någontans mitt emellan...förklarade han. Ganska intressant snubbe vill jag lägga till. So long... Senast redigerad av Kim von Platen den 2010-08-02 klockan 23:03. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Seniormedlem
Reg.datum: Aug 2008
|
Kim von Platen
Hallå snubbar, ... det är alltid segraren som skriver historia... Och sanningen som är kriget största förlorare.
|
![]() |
Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
|
|
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|