Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wärffs Sunflower i ny tappning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Wärffs Sunflower i ny tappning?

Har en undran ang Sunflower av Wärff..i helgen stod jag o vred på ett par skapelser som vid första anblicken var Sunflower..men botten på skålen hade annat mönster och benet hade inte de nedgående fårorna utan ett mer organiskt mönster som små fjäll..har tyvärr ingen bild då jag inte köpte dem..men vet någon om Wärfff gjorde Sunflower i detta utförande??

Kan det vara den här varianten du menar?

Eller kanske inte.....
    Den här har ju ingen struktur alls på foten enligt bilden.

Comment

Nej precis..för det var distinkta "fjäll" eller vad tusan man kan kalla den..ska se om Glasmannen kan förklara bättre..han var lika konfunderad som jag

Comment

Nä det var mer en grovrefflad fot lite finsk känsla

Comment

Ursprungligen postat av Glasmannen Visa inlägg
          Nä det var mer en grovrefflad fot lite finsk känsla
          Hmmm jag minns det som fjäll

Comment

Mera Sunflower

Dessa två bör väl oxå vara av Wärff o i samma serie..de e dock ovanligt stora..o den ena saknar helt fot
            Bifogade filer

Comment

Okej, det är väl dags att ge sig in i det här forumet på riktigt efter att ha haft cjf på bloggbesök några gånger och alltid fått hänvisningar till PES... hehe

Jag har en fråga om min Sunflower som är bärnstensfärgad. Jag har aldrig sett den färgen tidigare och undrar om det är någon som vet något mera om det här.
              Bifogade filer

Comment

Inte mer än att jag har en likadan..o den ser man inte så ofta i just den här färgen

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
                  Dessa två bör väl oxå vara av Wärff o i samma serie..de e dock ovanligt stora..o den ena saknar helt fot

Hej, precis en sådan nämnd ovan köpte jag igår. Foten är c:a 6 cm hög och den är c:a 13 cm i diameter (alltså ovanligt vid i förhållande till andra Sunflower modeller). Är det en Sunflower och hur många modeller finns det egentligen? Är min en ljuslykta eller tänkt för något annat?

PS Jag har även en bärnstensfärgad variant. Fanns den i andra färger? Glömde fråga när Sunflower började tillverkas.
                  Bifogade filer
                  Last edited by Katti; 2013-02-17, 17:33.

Comment

Working...
                  X