Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vinflaskor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vinflaskor?

Små nätta, den bruna och klara, utan märkningar eller blippar i botten, lätt konkava bottnar. Den gröna har en märkning i form av en triangelformad sköld med bokstäverna VP i. Varierande regaliner.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

men äjth flaskorna är ju tomma nädå den bruna var läcker den har några år på nacken
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jag tror nog inte dessa flaskor är ämnade för vin.
      Den vänstra har en regalin som vad jag förstår användes för trkniskt bruk. Den i mitten är en ölflaska av rhensk modell. Den högra är nog någon mineralvattenflaska.

Comment

Från vänster till höger: lemonad/sodavatten, öl och sodavatten skulle jag anta.

Comment

Tack för era svar. Den gröna till vänster som har en märkning, som jag bifogar här, rymmer endast 15 cl, varför det nog är mer troligt att den innehöll ngt tekniskt framför porlande vatten. Vore intressant om ngn kände till märkningen VP. Den högra är säkert en sodavattenflaska, medan jag ingenting känner till om den rhenska ölmodellen.
          Bifogade filer

Comment

Då har jag googlat och hamnade här på PES. Hade tydligen denna flaska ute här för 2 år sedan.
            här är två trådar rörande rhensk ölflaska.

I sista tråden finns en riktig läcker "böhmisk".

Comment

Working...
            X