Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har ni sett dem förrut?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Har ni sett dem förrut?

Lite av inköpen från helge.
    Det blev en del uranglas.
    Den stora skålen vet jag var den kommer från, liksom det lilla blå fatet och björnen(grisen?) och den stora keramikskålen.
    Blomsterpinnen(käppen) parvaserna, korgen och lilla fatet har jag ingen aning om, vet ni.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Och resten.
    Bifogade filer

Comment

Snygga uranglassaker.
      Men inte vet jag något om dom, bara att jag också har skålen med handtag, fast blå.

Comment

Jag visste väl att jag sett den större uranglasskålen någonstans.
        Har letat i alla skåp här hemma men där fanns den inte.
        På vår pressglassida så finns den.
        Den finns där under namn LUXOR från Walther 1934.

Comment

Har lagt in nya bilder under Glas Övrigt. Uranglas, det är INTE Walther.

Comment

Den ovala skålen i uranglas är väl Engelsk, från Davidson. Kan du ta en bild på undersidan av keramikskålen på sista bilden? Jag fundera på om det kan vara en UE.
            I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Lite av inköpen från helge. Det blev en del uranglas.
              Den stora skålen vet jag var den kommer från, liksom det lilla blå fatet och björnen(grisen?) och den stora keramikskålen. Blomsterpinnen(käppen) parvaserna, korgen och lilla fatet har jag ingen aning om, vet ni.

Det var ingen dålig inköpshelg!

..... och för ordningens skull kan jag tillägga att det är en björn du har köpt, inte en gris!

Comment

Det lilla, ljusblå fatet, på sista bilden.
                Jag har ett likadant med Elme i mitten.
                Kolla noga på ditt, kanske är det också märkt?
                Gud gjorde några perfekta huvuden,
                resten satte han hår på.

Comment

den nedersta uranglas skålen ser ut att vara samma stuk som mina vaser, och på den sista bilden till höger i nedre hörnan, så har jag ett fat men det är inte format så utan mer avlång. ska ta bilder så får du se =)

glömde gratulera till dom kanonfina fynden =) blir så fynd sjuk då man ser sånna gobitar =)
                  Last edited by Fireflites; 2008-10-14, 00:59.
                  livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

bilderna =)
                    Bifogade filer

Comment

äjth vad tror du

Comment

Tror om vad? Fireflites! Tack för bilden av din uranvas, har inte sett den förrut och har ingen aning....
                        Det lilla blå fatet är mkt riktigt Elme Sladden. Skrev i första inlägget att jag kände ursprunget på det.(det är märkt)
                        Ingen som vet ngt om de mkt ängsliga, nätta och samtidigt eleganta slipade parvaserna?

Comment

ditt lilla blå fat ser juh ut som det jag har fast mitt är avlångt och den nedersta uranglasskål har samma typ av bildkänsla iaf som min vas tänkte dom kanske kom från samma

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
                            ditt lilla blå fat ser juh ut som det jag har fast mitt är avlångt och den nedersta uranglasskål har samma typ av bildkänsla iaf som min vas tänkte dom kanske kom från samma
                            Vet icke!!

Comment

hoppas du finner vart dom kommer ifrån.

Comment

Working...
                              X