Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Album, presentation om vem som gjort vad.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Info: Album, presentation om vem som gjort vad.

Hallå alla bildglada och nyfikna,
    Många har nog skapat album för att dokumentera och visa upp sina samlingar.
    Klokt för den som inte har back up på datorn är frågan är inte om, utan när hårddisken kraschar och kul för alla som vill ha en samlad bild av många samlingar.

Så nu tar jag initativet till en ny tråd där alla kan tipsa om sina album eller hemsidor och jag måste väl förgå med/vara varnande exempel på hur en sådan liten presentation kan läggas upp. Jag har bara ett album, men det blir säkert fler. So long... vi ses på direkten...

Namn: Ett År i Sverige.
    Beskrivning: Flintgods med kolorerad gravyr, Rörstrand, ca 1837-1875.
    Idé: Att undersöka och dokumentera hur många av Forsells gravyrer som blivit motiv på serisen. Via PES.
    Bifogade filer

Comment

Hallå Niemand,
      Var det ett dumt förslag? Eller har du inget album? Säg vad du tycker...
      So long...

Comment

Ett intressant förslag med ett svåröverskådligt resultat.
        Om t.ex. 2000 medlemmar har album, ja, då får vi 2000 inlägg i denna tråd.
        Det blir svåröverskådligt att hitta de album man är intresserad av.

Jag tror istället att det behövs en uppdatering av forumet så att man kan söka på album.
        Precis som med " Sök i taggar".

Den som lägger in ett album, får möjlighet att koppla sökbara taggar till sitt album.

Du kan då tagga ditt album med Ett år i Sverige och Rörstrand, och jag kan tagga
        mina album med FM Ronneby etc.

Så frågan är vad som är möjligt att göra, vilken programvara/uppdateringar som finns tillgängliga .....

.

Comment

Hallå och tack för ditt bidrag, en fantastisk resa i en zoologisk värld jag aldrig besökt.
          Visst vore det bra om admistratören kunde fixa det här på ett smidigt sätt
          men ingenting kommer hända om vi inte trycker på och framför önskemål. Det är
          min tanke med tråden. Tänk, PES Museum om 100 år. Kul, vi drar åt samma håll... so long...

Comment

Working...
          X